בסוף הפרק באנגלית נמצא שני קטעי הבנת הנקרא, בסוף כל קטע 5 שאלות.

נבדיל בין שני סוגי שאלות בהבנת הנקרא באנגלית:

שאלות ספציפיות – בודקות את המשמעות של מילה או משפט מסויים. שאלות מהסוג הזה שולחות אותנו לנקודה מסויימת בטקסט. למשל שורה, או פסקה.

שאלות כלליות – שאלות כלליות בודקות הבנה ברמת הקטע. השאלות הכלליות שואלות על רעיון מרכזי של הקטע, רעיון מרכזי של  פסקה , התאמת כותרת לקטע או הבנת דעת המחבר.

באופן כללי, הסדר שבו מופיעות השאלות מתאים לסדר שבו מופיעות התשובות בטקסט. כלומר, בדרך כלל השאלות הראשונות ישאלו על התחלת הטקסט, וככל שהשאלות יתקדמו הם ישאלו יותר על סוף הטקסט.

ישנן מספר טכניקות לפתרון לחלק הבנת הנקרא באנגלית. כמובן שלא נשאיר את ההחלטה על טכניקת הפתרון למבחן עצמו! ההחלטה על שיטה שתתאים לכם באופן אישי חייבת להעשות בשלב מוקדם בכדי שיהיה לכם מספיק זמן לתרגלה בבית.

שיקולים מנחים לבחירת טכניקת פתרון הם למשל – כמה זמן לוקח לי לפתור בכל גישה? מהי הגישה שבה יש לי את המספר הרב של תשובות נכונות? במהלך הקורס המורה הפרטי שלכם יתאים לכם טכניקת פתרון אשר תמקסם את מספר התשובות עליהן תענו נכון.

גישות עיקריות לפתרון:

גישת הטקסט השלם – קריאת כל טקסט ואז מענה על שאלותתוך כדי הקריאה יש לתמצת רעיון מרכזי של כל פסקה ולסמן שמות אנשים, תאריכים, מקומות ושרשרת אירועים.

גישת שאלות ומעבר לטקסט – קודם כל ניגשים וקוראים את השאלה ואז מחפשים אחר התשובה שלה בטקסט.

גישת פסקה שאלה – קריאת פסקה ואז מענה על השאלה הראשונה וכן הלאה.

קורס פסיכומטרי פרטי