פסיכומטרי בדקה ה-90

לתלמידים בעלי רקע קודם

אפשר לשפר את ציון הפסיכומטרי גם אם תקופת ההכנה היא קצרה יחסית. בשלב הראשון מומלץ לעשות סימולציה שכבר עשיתם כהכנה למבחן הקודם כדי “להיכנס לעניינים”. לאחר מכן, נחלק את הזמן לפי הנושאים בבחינה.

חשיבה כמותית:

אלגברה: זהו אחד מהחלקים שהכי מומלץ להשקיע בהם זמן, גם אם מדובר בתרגול די סיזיפי ומייגע. הבסיס האלגברי שזור בכל החלק הכמותי ואם לא תשלטו בו יהיה לכם קשה להשיג שיפור.  תרגול חוזר יוביל לפיתוח מיומנות אשר תשפר את טכניקת הגישה לכל שאלה.

גיאומטריה: זהו חלק קל באופן יחסי לשאר הנושאים בפרק הכמותי כך שהשתפרות בנושא זה יכולה לגרור שיפור משמעותי. שינון של חוקים/נוסחאות/משפטים גיאומטריים יעזור לכם משמעותית בפתרון תרגילים בגיאומטריה.

בעיות כמותיות / גרפים ותרשימים: אם צריך לוותר על משהו מפאת קוצר הזמן, על שני החלקים הללו עדיף לוותר. אם בכל זאת יש לכם זמן להשקיע, כדאי להבין שהמיקום של השאלות הללו בפרק אמתי בבחינה קשור לרמת הידע שנדרשת לצורך פתרון נכון. על כן, ניתן לעבור על העקרונות הבסיסיים של הבעיות הכמותיות ואז לבחור בשאלות שממוקמות בתחילת הפרק — בשאלות אלו תידרשו להראות שאתם מכירים לפחות את נוסחת התנועה ולתרגל אותה זה כבר לא בעיה…

חשיבה מילולית:

הטיפים מוכוונים לכל חלק בנפרד אך מומלץ לתרגל כמה שיותר פרקים מעורבים –

אוצר מילים: אל תבזבזו זמן על שינון מילים מהמילון!

אנלוגיות: אם פתרתם בין חמש לשש תשובות נכונות — עיברו הלאה. אם לא, זהו החלק בו כדאי להשקיע. הרחיבו את מאגר ההקשרים בין מילים באמצעות “טבלת הקשרים נפוצים”.

השלמת משפטים: תרגול אינטנסיבי יכול לשפר מאוד את ההצלחה בחלק זה.

הגיון: חלק זה מורכב מהמון תתי נושאים. חשוב להתמקד באלה שאתם חזקים בהם בכדי להבטיח את השאלות הללו לפחות. יש לזהות השאלות שבהן אתם משיגים אחוזי פתרון גבוהים ולוותר על שאלות מתסכלות שמבזבזות את זמנכם. אל תבזבזו את זמנכם על לימוד חוקי הלוגיקה הפורמאלית.

הבנת הנקרא: הרבה פעמים ההצלחה בחלק זה תלויה בחיבור שלכם לנושא הקטע. על כן, תרגלו בעיקר את האסטרטגיה של המעבר מהשאלות לקטע.

אנגלית:

אם אין זמן — אין אנגלית. זאת מכיוון שחלק האנגלית דורש המון המון תרגול לאורך זמן על מנת להשיג בו שיפור.

לצורך למידת הנושאים ותרגולם ניתן להשתמש באזור התרגול בו תמצאו דפי הסבר ותרגולים בכל הנושאים בחינם.
שאלות ובעיות ניתן להפנות למייל: psychometric.gurus@onexone.co.il ולקבל מענה מאחד המורים הפרטיים שלנו.

תקופת המרתון:

המרתון הוא הזמן שבו אתם אמורים לבצע את הקפיצה המשמעותית ביותר לעומת המבחן הקודם. מומלץ להתחיל אותו כשבוע-שבועיים לפני מועד המבחן הפסיכומטרי. עליכם לקבוע אסטרטגיה לכל אחד מפרקי המבחן. קביעת אסטרטגיה תסייע לכם להשיג את המרב מתוך הידע שעומד לרשותכם. המטרה היא לעשות מבחן מלא של שמונה פרקים בכל יום-יומיים ולאחריו לבצע תחקור מלא של הבחינה.
ניתן גם לבוא לשיעורי עזר בכדי לקבל דגשים ועזרה בבחירת האסטרטגיה המתאימה לכם.

הסימולציות:

קיים הבדל עצום בהרגשה בין סימולציה אותה פותרים בבית לבין חווית המבחן האמתי. לחץ הזמן והתנאים הפיזיים השונים יוצרים אפקט נוסף שמשפיע על הביצועים במבחן.לכן, ניתן להצטרף לאחת מהבחינות בתנאי אמת שאנו מעבירים בכדי להיזכר בהרגשה בעת ביצוע מבחן פסיכומטרי אמתי.

למרות הזמן הקצר שעומד לרשותכם, יש הרבה דברים שניתן לשפר לפני המבחן הפסיכומטרי. אם אתם עדיין מבולבלים מהפסיכומטרי הקודם ולא יודעים אם בכלל שווה לכם לגשת שוב למבחן, אתם מוזמנים להתייעץ עם אחד המורים שלנו כדי לקבל הכוונה וייעוץ המתאים לכם באופן אישי.

 

בחזרה ל – פסיכומטרי בדקה ה-90

בחזרה לעמוד המאמרים הראשי בנושאי טיפים לפסיכומטרי