איך ללמוד אוצר מילים

מהי הדרך הנכונה ללמוד את אוצר המילים לפסיכומטרי?

ובכן חבר’ה, אין מה לעשות: צריך לשנן! אבל לא תמיד שינון הוא נורא כל כך. ישנן דרכים יעילות וחביבות בסה“כ בכדי להכניס את המלים האלה לראש…

טיפ ראשון – בחרו מילון אחד! אל תתפרסו על כל המילונים הפסיכומטריים הקיימים בשוק עליהם הצלחת לשים את הידיים שלכם. המצאותה של מילה במילון אחד ואי המצאותה במילון אחר לא בהכרח מעידה על טיב המילון – אף מילון פסיכומטרי אינו מכיל את כל המלים האפשריות בעברית. אם אתם רוצים להיות מכוסים לחלוטין קחו את מילון אבן שושן ו… שיהיה בהצלחה.…

אוקי, אז בחרתם מילון – ועכשיו?

הטיפ השני — סינון לפני שינון! בדקו מה הן המלים שאתם מכירים ומהן המלים שאתם לא מכירים. אלו שאתם מכירים – אתם מכירים אותן והן לא יילכו לאיבוד, אל חשש – מחקו אותן, ואל תכניסו אותן ללופ השינונים שלכם.

עכשיו נשארו רק המלים אותן אנחנו לא ממש מכירים – אז יאלה, לעבודה:

  • הצורה הקלאסית – כרטיסיות/דפים, מה שזה לא יהיה שתוכלו לבחון את עצמכם באמצעותו. לימדו כ-2 עמודים ביום. קראו אותם לפני השינה חצי שעה וברגע שקמתם עוד חצי שעה. בחנו את עצמכם בצהריים. המלים שאתם זוכרים – הולכות לרשימת המכיר, אלו שלא – חזרו עליהן שוב, עד שהעמודים יהיו מאחוריכם. וכך הלאה עד שאתם מכסים את הכל. לפני השינה וברגע שקמים – זה הזמן הטוב ביותר להכניס דברים לראש – וזה הוכח מדעית!
  • חברים ומשפחה – הם אוהבים אתכם, הם יאהבו אתכם גם אם תכריחו אותם לבחון אתכם. כאשר אנחנו מנסים להרשים אחרים, אנחנו עובדים קשה יותר. זרקו עליהם את המילון ובקשו מהם להקריא לכם מלים בצורה אקראית (חשוב עניין האקראיות). בקשו מהם לסמן את המלים שהכרתם ואת אלו שלא.
  • ציורים – ציירו ציורים המכילים את המלים שאתם מתקשים בהם. המילון החדש שלנו מסודר לפי נושאים – נשמח מאד לקבל ציור שילווה כל נושא במילון (אני יכול כבר לדמיין את הדיג על הבוצית עם המכמורת שלו). זכרון תמונתי ויזואלי מתאים לחלק די נח של האנשים.
  • זיכרון שמע – הקליטו את עצמכם מקריאים את המלים השונות והאזינו בכל רגע אפשרי. כך המלים יוכלו להיכנס לתת ההכרה שלכם, משם תוכלו לשלוף אותן בזמן אמת!
  • הדרך הטכנולוגית – אפליקציות. למי מכם שיש סמארטפון ויכול להוריד אפליקציית אוצר מלים כזו או אחרת ולהשתעשע איתה – אנו ממליצים על כך בחום. זכרו שייתכן והמילים לא ייתאמו בדיוק את המילון שממנו אתם עובדים, אך אל תהיו לחוצים מכך. המילון שבחרתם (במיוחד אם זה המילון שלנו, שנמצא בחינם פה באתר) הוא בהחלט מספק.

חשוב להדגיש! אין תחליף למורה פרטי לפסיכומטרי שמכיר אותך ויודע להתאים לך את הדרך הנכונה…

ליצירת קשר ותיאום פגישת ייעוץ אחד על אחד בחזרה ל – תקופת ההכנה למבחן הפסיכומטרי בחזרה לעמוד המאמרים הראשי בנושאי טיפים לפסיכומטרי