פסיכומטרי בלימוד עצמי חלק ב’

תכנון זמן:

אחת הטעויות הנפוצות ביותר היא ההתנתקות המוגזמת מהחיים בתקופת ההכנה לפסיכומטרי.
כפועל יוצא מכך נבחנים מפתחים שנאה עזה לתקופת ההכנה, למבחן הפסיכומטרי ולכל מה שקשור בו. הדבר הגרוע ביותר הוא להגיע למבחן במצב של “נמאס לי” ורק לרצות שזה יעבור. נבחן שמגיע תשוש פיזית ומנטאלית ליום המבחן, לא יצליח להוציא את המקסימום. זה בדוק. לכן, אל תפסיקו לחיות! אפשר לעבוד במינון נמוך, לצאת בערב ובעצם לעשות כל דבר שימנע מהתקופה הזו מלהפוך לתקופה עצובה, קשה או מתסכלת.

גם כאן התייעצות עם מורה מנוסה ב — psychometric.gurus@onexone.co.il יכולה להועיל המון. כל מורה פרטי מנוסה פגש כבר המון תלמידים ולכן יוכל לתת עצה טובה בנוגע לתכנון הלו“ז השבועי. תכנון נכון יביא ללמידה יעילה יותר, ירגיע וייתן ביטחון.

טיפים לתכנון זמן נכון:

את לימוד האנגלית כדאי להתחיל בשלב מוקדם. זאת מכיוון שבתחום זה השיפור האיטי ביותר. שיטת העבודה המומלצת היא כאמור קריאת ספר בצמוד למילון.
בערך שלושה חודשים לפני המבחן מומלץ להתחיל לעבור על אוצר המילים בעברית. כדאי להקדיש לזה בין 40 דקות לשעה מידי יום — תלוי בזמן ובסבלנות שלך. בנוסף, כדאי ללמוד ולהכיר את סוגי השאלות בפרק המילולי להתחיל לתרגל מוקדם ולהפיק לקחים אישיים לשיפור.
במקביל, מתחילים לעבוד על החומר לפרק הכמותי. הסדר המומלץ ברוב המקרים הוא: אלגברה בסיסית במקביל ללמידה ושינון של חוקי הגיאומטריה, לאחר מכן למידה הדרגתית של נושאי הבעיות והגרפים. בסוף כל נושא יש לבצע את התרגול המתאים — לרשותכם מגוון תרגולים חינם בכל הנושאים באתר שלנו.

סימולציות:

בניגוד לדעה הנפוצה בקרב תלמידים, הסימולציות לא נועדו לחיזוי הציון במבחן האמיתי. מטרתן העיקרית היא לדמות את המבחן האמיתי משתי בחינות: ראשית, מהבחינה של פיתרון פרקים בהם הנושאים מעורבים בניגוד לפתרון לפי נושאים בשיעורי הבית. שנית, מהבחינה של תרגול ההתמודדות עם הלחץ המנטאלי ועם לחץ הזמן שנובעים מהסיטואציה ומהתנאים בהם נערך המבחן. אולם, לא די בפתרון הסימולציות… על מנת להוציא מהסימולציות את מירב התועלת יש לבצע תחקור בסוף כל מבחן. טוב יעשה מי שישקיע בתחקור הסימולציות, לפחות כמו שהוא השקיע בלימוד הנושאים, ואף יותר. רק על ידי תחקור יסודי של הסימולציות נוכל ללמוד מהטעויות שלנו ולהשתפר ממבחן למבחן. למאמר בנושא איך לתחקר סימולציה לחצו כאן. בשלב זה כדאי מאוד להיעזר במורה פרטי מנוסה שידע להצביע על נקודות התורפה שלך ולהציע להן מענה מתאים.

סימולציות בתנאי אמת:

פתרון סימולציה בתנאי אמת, כלומר בתנאים הזהים לתנאים בבחינה עצמה חשוב בכדי להגיע מוכנים יותר לדבר האמתי. הבחינה עצמה מתקיימת באולם/כיתה לא מוכרים כאשר בכיתה יושבים תלמידים לא מוכרים. בנוסף, הבחינה מתבצעת ברוב המקרים על כיסאות סטודנט ובנוכחות בוחנים אדישים משהו, במקרה הטוב. ככל שמתנסים יותר פעמים בסיטואציה כזאת, כך ירד מפלס הלחץ ומשתפר התפקוד במבחן האמתי.

לברור פרטים על הסימולציות בתנאי האמת של אחד על אחד לחץ כאן.

מתי שווה לקחת תגבור עם מורה פרטי?

לעיתים קרובות, אפילו שעות בודדות עם מורה פרטי לפסיכומטרי יכולות לעשות את כל ההבדל בין ציון בינוני לציון מצוין ולהפוך את ההכנה לאפקטיבית ויעילה יותר:
בתחילת תהליך ההכנה, המורה הפרטי יכול לעזור בגיבוש תכנית עבודה ובהצבת סדרי עדיפויות.
תוך כדי ההכנה מגלים לפעמים נקודות קושי לא צפויות שיכולות לתסכל את התלמיד כאשר אין לו למי לפנות. שיעור או שניים יכולים לשחרר את “ההיתקעות” ולעזור בהבנת נושאים ספציפיים.
בסוף תקופת ההכנה, תחקור שמבצעים עם מורה יהיה טוב יותר ומועיל יותר מתחקור שמבצעם לבד. היתרון הגדול ביותר בתחקור עם מורה הוא היכולת של המורה, כצופה מנוסה וכבעל היכרות מעמיקה עם המבחן, לבנות אסטרטגיית מבחן, להמליץ על חלוקת זמנים שנכונה לך, לשפר את טכניקת הגישה לשאלות וכמובן לתת עצות למיצוי היכולת של התלמיד. על כן, מומלץ בחום לקחת שיעור פרטי בסוף תקופת ההכנה ל מנת לפתור פרקים כמותיים ומילוליים ביחד עם המורה למטרת שיפור אסטרטגיות הפתרון ותחקור הסימולציות.

 

לחלקו הראשון של המאמר לחץ כאן

בחזרה לפסיכומטרי בלימוד עצמי

בחזרה לעמוד המאמרים הראשי בנושאי טיפים לפסיכומטרי