חומרי לימוד לפסיכומטרי

סקר שוק זריז בקרב מכוני הפסיכומטרי השונים מגלה כי כמעט כולם מתגאים בכך שהם מחלקים לתלמידיהם עשרות ספרי לימוד לפסיכומטרי ועזרי לימוד כאלו ואחרים. 

שאלו את עצמכם – מהו האינטרס האמתי של מכוני הלימוד בהוצאת סכומים עצומים על משכורות לכותבים, מתכנתים ובתי דפוס לשם הפקת עזרי למידה אלו?

נתחיל מהמחמאות – רוב ספרי הלימוד של המכונים הרציניים מעולים. ההסברים כתובים בשפה עניינית כמו כן השאלות והתרגולים עצמם מאתגרים ומקצועיים. גם התוכנות שמספקים המכונים השונים ברמה גבוהה – הן נוחות לשימוש ולעתים קרובות מאפשרות למדריך לעקוב אחר התקדמות תלמידיו.

מדוע מלעיטים מכוני הלימוד על תלמידיהם טונות של חומרי לימוד, והאם הם באמת נחוצים?

בוודאי שהתלמיד הממוצע יתרשם וישמח לקבל כל פיסת ידע או תרגול שיעזרו לו לקבל את ציון המבוקש… אך האם ההעמסה הזאת נחוצה? בכדי לענות על שאלה זאת, נבחן את שיטת הלימוד של מרבית מכוני ההכנה לפסיכומטרי – קורס פסיכומטרי טיפוסי מתקיים בכיתת לימוד בת כ-40 תלמידים מולה עומד מרצה שמנסה ללמד את אותם 40 תלמידים כיצד לפתור שאלות שונות. מכורח הנסיבות הנ“ל, המדריך לא מסוגל להעניק את מלוא תשומת הלב לכל תלמיד ותלמיד בכיתה ועליו לקוות שכל התלמידים הבינו את ההסבר שנתן. אולם, סביר להניח שלא כל התלמידים הבינו את ההסבר, מאחר וכל תלמיד מגיע מרקע שונה ומכיוון שלכל תלמיד יש את הצרכים שלו — הסבר אשר יהיה מובן לתלמיד אחד יהיה בלתי מובן לאחר.

ספרי פסיכומטרי, מעבר להיותם אלמנט שיווקי (תלמידים יתרשמו מהמכון שמספק את כמות העזרים הגדולה ביותר), הנם הפלסטר שמנסה לכסות על ההדרכה הלא יעילה בפורמט זה. מכון הלימוד, אשר מודע למחסור ביחס האישי, מנסה לפצות עליו ביצירת עזרים רבים ככל האפשר, מתוך תקווה כי אחד מהם יענה על הצורך של התלמיד הספציפי. ואולם, גם העזרים מספקים לכלל התלמידים הסבר אחד, ממש כמו המדריך העומד בראש הכיתה בת 40 התלמידים.

תוכנות הלימוד אשר מאפשרות למדריך לעקוב אחר התקדמות התלמיד,למשל, לא היו נחוצות כלל אם המדריך היה מסוגל לשבת עם התלמיד באופן פרטני לאורך הקורס ולעקוב אחר האופן בו הוא פותר את התרגילים!

גם אנחנו כותבים ספרי פסיכומטרי ומשתמשים בהם — כבודם במקומם. אולם, אנחנו מעדיפים לספק את כל הידע הדרוש למבחן הפסיכומטרי באופן אישי באמצעות מורה פרטי אשר כל תשומת ליבו נתונה לתלמיד. מורה פרטי יכול להכיר את התלמיד במהרה ולהבין היכן הוא זקוק לחיזוק נוסף. כמו כן, אנחנו אוהבים להשתמש באמצעים שוברי שגרה מעניינים, בניגוד לספרים היבשים, כדי לעורר עניין ומוטיבציה בתלמידים שלנו. קורס פסיכומטרי בפורמט של אחד על אחד נותן מענה ממוקד וייחודי לצרכיו של כל תלמיד ולכן אין צורך בעזרים תומכים לגיבוי.

כשהקורס בנוי לפי הצרכים שלך — זה כל מה שצריך!