תקופת המרתון היא התקופה בה כל החומר והידע שצברת עד עכשיו באים לידי מימוש בתנאים של המבחן הפסיכומטרי . מטרתה של תקופה זו היא יישום הידע ואימוץ גישות ודרכים לפתרון בשעת לחץ — דבר שיסייע לך להוציא את הציון הפסיכומטרי המבוקש בסופו של דבר.

מכיוון שכל תלמיד הוא שונה, רצוי להגיע לשיעור פרטי עם מורה. בשיעור נדאג לקדם אותך באופן ממוקד ופרטני —  נתאים לך לו“ז ייחודי לצרכיך, ניתן לך דגשים ונציע דרכים נכונות לפתרון בהתאם לבעיות ולחוזקות שלך.

לאחר שכיסית את כל החומר לבחינה, השאלה המרכזית היא “איך אני משתפר/ת מכאן?“

ההמלצות שלנו:

המשאב היקר ביותר מעכשיו עד הבחינה הוא הזמן. יש להתנתק ממחויבויות אחרות, ולנצל את הזמן שנותר עד כמה שאפשר.

יעילות – הלימוד צריך להיות מצד אחד איכותי אבל מצד שני יעיל.  אפשר וכדאי לוותר על תכנים אם זה בא על חשבון איכות.

חזרות על החומר:

חזרה על הקלסר / מחברת – לוודא שמכירים חוקים, נוסחאות ודרכי פתרון. בסוף מגיעים לבחינה עם ידע – חשוב שהוא יישב כמו שצריך.

ספר קורס – חשוב לדעת איך פותרים כל שאלה בספר ועדיף ביותר מדרך אחת. אפשר לפתור נושאים שבהם התקשת שוב על דף נפרד.

ספרי ש.ב. – לעבור על שאלות קשות שלא הצלחת.

מילון – לחזור באופן רוחבי על הכל! (לפי תכנון מוקדם). לעבוד נכון: קשה ללמוד מילים שעה רצופה, לכן יש לחלק את הלמידה הזאת לחצאי שעות בין נושא כזה או אחר – זה לא יעיל אחרת.

סימולציות:

ניתן להוריד בחינות של המרכז הארצי מהאתר – להורדת בחינות פסיכומטריות של המרכז הארצי לחצו כאן.

מומלץ לקחת 2 פרקים מנושאים שונים ונושא של מטלת חיבור ולצרפם למועד בחינה בכדי ליצור רצף של 8 פרקים, כמו במבחן האמתי (הבחינות המפורסמות כוללות 6 פרקים בלבד). יש לערבב את סדר הפרקים באופן אקראי.

את הסימולציות יש לבצע בתנאים “אמיתיים” ככל שניתן — בשעות הבחינה , סביבה שקטה, שעון המצפצף 5 דקות לפני תום הפרק ובתום הפרק. יש להכין את הציוד הדרוש לבחינה כולל עפרונות מחודדים (יותר משניים) מחק, בקבוק מים קטן, דף אליפסות וסטופר.

בכדי לדמות סיטואציה של מבחן, אנו באחד על אחד עורכים 3 סימולציות בתנאי מבחן בסניפים שלנו . במידה ואינכם תלמידים שלנו צלצלו ל 1800–077-180 אם ברצונכם להצטרף.

לפני כל סימולציה יש לחזור ולקרוא את הלקחים מהסימולציות הקודמות ולהתמקד בשניים עד שלושה דברים שהפריעו לכם ואתם רוצים לשנות. לאחר מכן יש לבצע את הסימולציה ולתחקר לפני ואחרי בדיקת התשובות.

בשלב זה אנחנו ממליצים לך להפגש עם מורה מנוסה בכדי לקבל משוב מזווית מקצועית, המשוב יקדם אותך באופן פרטני לאור הטעויות שלך.

ליצירת קשר ותיאום פגישת ייעוץ אחד על אחד

בחזרה ל – תקופת ההכנה למבחן הפסיכומטרי

בחזרה לעמוד המאמרים הראשי בנושאי טיפים לפסיכומטרי