איך ללמוד אנגלית לפסיכומטרי

תחילה, נבין מה דורש הפסיכומטרי בתחום האנגלית – לקרוא ולהבין. אין שום צורך לכתוב, אין שום צורך לדבר ואין צורך לבנות משפטים נכונים דקדוקית. צריך לזהות מלים ולהסתדר עם אלו שאנו לא מזהים.

הדרך הנכונה ללמוד לפרקי האנגלית היא לקרוא לקרוא לקרוא!

בשפה האנגלית יש כמות בלתי נתפסת של מילים, והסיכוי שלנו להקיף בחודשיים – שלושה את אוצר המילים הנדרש שואף לאפס. אלו מכם שהאנגלית שלהם חלשה במיוחד, מומלץ לעבור על מילים בסיסיות באנגלית ולהכירן. אלו מכם שאוצר המילים שלהם בינוני ומעלה – ניתן לוותר על למידה ושינון מילים. כאמור, הדרך האפקטיבית ביותר ללימוד אנגלית היא קריאה. אבל לא ממש ספרים, אלא כתבות עיתון, מאמרים, קטעים מהאינטרנט. מאמרים קצרים בסגנון הבחינה עצמה.

המינון: 4 כתבות עיתון ביום זה אידיאלי. חשוב לבחור כתבות מאתגרות יחסית מבחינת אוצר המלים, שלא תכירו בהן כל מילה ומילה.

שיטות עבודה מומלצות:

 לקרוא את הכתבה פעם אחת ואז לשאול –  האם הבנתי? במידה וכן – אחלה! במידה ולא – חשבו מה מנע ממנכם להבין. לדוגמה, אילו 5–10 מילים שקראתם ולא הבנתם היו יכולות לסייע להבנה שלכם. תרגמו את המלים הללו בלבד באמצעות מילון. נסו לקרוא שוב – האם הבנתם? וכך הלאה, עד שהכתבה ברורה לכם. אין צורך שכל מילה ומילה תהייה מתורגמת. חשוב להבין מלים גם מהקשרן!  בעיה גדולה שיש לדי הרבה תלמידים היא שהם מתקשים בלזהות מילה באמצעות צורתה בלבד – מצד שני, ברגע שמקריאים להם את המילה הם מכירים אותה נהדר. בשביל זה חשוב וטוב: לראות סדרות טלוויזיה עם כתוביות באנגלית! לראות את מה שהשחקנים מדברים! בצורה זו, משפרים את מהירות הקריאה ואת יכולת זיהוי המלים, תוך כדי זה שנהנים מפרק טוב של סדרה אהובה. Sing a long! שירים שאתם אוהבים ומכירים – מצאו גרסה שלהם ביו-טיוב עם מלים זזות (כמו קריוקי) – האזינו לזמר/ת, תהנו ותלמדו תוך כדי.  לאלו מכם שעבדו מספיק על קריאה, ומרגישים בטוחים – ניתן ללמוד מילים ממילון הפסיכומטרי. להכיר מלים נוספות זה לעולם לא מזיק (אך זכרו שזוהי אינה העדיפות הראשונה). כל מה שכתוב למעלה, כתוב בצורה די סכמטית שתתאים לכמה שיותר תלמידים – אך לא תמיד מה שנכון לכלל טוב עבורך. אם תרצה/י לבוא אלינו למפגש ייעוץ תמיד ניתן לעשות זאת.