פסיכומטרי בלימוד עצמי

למידה עצמית לפסיכומטרי אינה מתאימה לכל נבחן. אולם, נבחן שרוצה בכך יכול להתכונן למבחן בצורה טובה באמצעות לימוד עצמי. במאמר זה ובחלק ב’ שלו, ננסה להפוך אופציה זו לנגישה יותר ולקלה יותר ליישום.

אם החלטת ללמוד לבד חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

שווה להתייעץ! אפשר וכדאי להתייעץ עם מורה מנוסה או לקחת שיעור פרטי בודד, רק כדי להבין “מי נגד מי”. חשוב לשמור על משמעת עצמית ולהקדיש מספיק זמן מראש לתקופת ההכנה ולסימולציות — גם אם לא הכנסת את עצמך למסגרת מובנית של קורס, אתם חייבים להכניס את עצמכם לשגרת לימודים. יהיה קשה מאוד להגיע להישגים ללא תכנון זמן, הגדרת יעדי ביניים ועמידה בהם. בכל מקרה, אל תתעקשו להיות ‘זאב בודד’ לאורך כל התהליך – יש לרשותכם מייל ישיר למורים שלנו– psychometric.gurus@onexone.co.il נשמח לעזור!

ועכשיו לתכלס — המבחן הפסיכומטרי מחולק לשלושה נושאים: חשיבה מילולית, חשיבה כמותית ואנגלית.

חשיבה מילולית:

פרקי החשיבה המילולית, למעט הפרק של מטלת החיבור, מורכבים ממספר נושאים ומסוגים שונים של שאלות (אנלוגיות, השלמת משפטים, הגיון, הבנת הנקרא).

בשורה התחתונה, הידע הנדרש להצלחה בפרק כולל את אוצר המילים של הנבחן, העושר הלשוני שלו, כולת החשיבה הלוגית שלו ואת היכולת לנתח קטעי קריאה מורכבים באורכים שונים ולהבינם.

אוצר מילים- ניתן ללמוד דרך מילון הפסיכומטרי שלנו שמפורסם בחינם באתר.

השלמת משפטים והבנת הנקרא – שאלות אלה בודקות את היכולת לקרוא, לנתח ולהבין קטעי קריאה מורכבים, קצרים (השלמת משפטים) או ארוכים (הבנת הנקרא).

יחידת ההיגיון- שאלות מגוונות אשר מטרתן לבדוק את יכולת ההסקה וההבנה של הנבחן. ניתן להתרשם מסוגי השאלות בתרגולי ההיגיון באתר

חשיבה כמותית:

הפרק הכמותי מורכב ממגוון של שאלות בנושאים שונים. ההכנה לחלק זה צריכה לגעת בשני רבדים: הרובד הראשון הוא שליטה בסיסית בחומר – אלגברה בסיסית, נוסחאות, חוקים בגיאומטריה, וכד’. הרובד השני הוא פיתוח היכולת לפתור שאלות בצורה “פסיכומטרית” על מנת לחסוך בזמן.

כדי ללמוד את החומר ברמה הבסיסית ניתן להשתמש בדפי ההסבר שלנו. בדפי ההסבר תמצאו גם את רשימת הנושאים בפרקי הכמותי לפי חלוקה לתחומים: אלגברה, בעיות, גיאומטריה וגרפים. חשוב! הנושאים ברשימה והתכנים שבדפי ההסבר מהווים את הרובד הבסיסי. מעבר ללמידת החוקים ישנה הרבה עבודה על פיתוח צורת החשיבה הפסיכומטרית.
לאחר למידת הבסיס, מומלץ מאוד להתייעץ עם מורה פרטי לקבלת הכוונה להמשך – לקביעת שיעור ניסיון חינם עם מורה פרטי לפסיכומטרי .

אנגלית:

פרק האנגלית שונה בתכלית מפרקי החשיבה המילולית והחשיבה הכמותית, מהסיבה הפשוטה שהוא לא פרק של “חשיבה”! פרק זה בודק את רמת השליטה בשפה האנגלית. בכדי להתכונן לפרקי האנגלית בפסיכומטרי דרוש ידע בשני מישורים עיקריים: האחד — אוצר מילים רחב, לאו דווקא מדובר במילים “אקזוטיות” אלא גם מילים יומיומיות המשמשות לניהול שיחה ברמה סבירה. השני — היכולת לקרוא טקסטים ברמה אקדמית באנגלית ולהבינם. הקטעים יכולים להיות קצרים — באורך משפט או שניים בשאלות הניסוח מחדש, או באורך שתיים עד ארבע פסקאות בחלק של הבנת הנקרא.

הדרך הטובה ביותר לשפר את היכולת בשני המישורים הנ“ל היא לשלב קריאה באנגלית עם שימוש במילון לתרגום של המילים הלא מוכרות. בניגוד ללמידת אוצר המילים לפרקי העברית, שינון מילים באנגלית הוא מיותר ולא יעיל. זאת מכיוון שהמילים שיופיעו בחלק האנגלית במבחן הפסיכומטרי לקוחות מכל קשת הרמות בשפה האנגלית. בנוסף, ישנה חשיבות גדולה לקריאה מהירה ורציפה, דבר המושג על ידי קריאת ספר או מאמר ולא על ידי שינון מתוך מילון. את החשיפה לחומרי קריאה באנגלית מומלץ להתחיל בהקדם האפשרי. הרחבת אוצר המילים הוא תהליך שלוקח זמן כמו גם שיפור מהירות הקריאה.
לחצו כאן למעבר לקטעי קריאה באנגלית ברמות שונות

למאמר פסיכומטרי בלימוד עצמי חלק ב’ לחצו כאן

בחזרה לפסיכומטרי בלימוד עצמי

בחזרה לעמוד המאמרים הראשי בנושאי טיפים לפסיכומטרי