הימים שלפני הבחינה הפסיכומטרית ויום הבחינה עצמו

מטרת המאמר היא לוודא שאתם יודעים בדיוק מה הולך לקרות מהיום שלפני המבחן הפסיכומטרי ועד לרגע המשמח של סיומו.

יומיים לפני הבחינה:

רצוי לקום מוקדם על מנת לוודא שתהיו עייפים בלילה שלפני הבחינה. כך או כך – נדיר שהעייפות תגרום לתפקוד פחות טוב במבחן, אתם תהיו עסוקים ודרוכים מדי בשביל שזה ישפיע. לכן, זה לא נורא אם לא הצלחתם להירדם בגלל מחשבות על המבחן – יש עוד כ 12,000 חבר’ה שלא מצליחים להירדם בדיוק מאותה סיבה כרגע…

יום לפני הבחינה:

מומלץ לתכנן פעילות בעלת אופי לא פסיכומטרי — ללכת לסרט, לעשות פעילות ספורטיבית, לרבוץ מול הטלוויזיה או כל דבר אחר. “עוד קצת תרגול” יכול להוביל לתוספת מיותרת של לחץ. הידע, המיומנות והביטחון לא ילכו לאיבוד ביום אחד אם לא תתרגלו. לעומת זאת, אם כן תתרגלו (רק עוד קצת) זה כן עלול לקרות.

יום הבחינה:

מה להביא (לעבור על הרשימה ולסמן V לפני שיוצאים):

 תעודת זהות

 זימון לבחינה (המכתב שקיבלתם מהמרכז הארצי)

 4 עפרונות מחודדים (מסוג HB-2) אל תגיעו למצב שאתם מתחילים לחדד עפרונות במהלך הבחינה

 מחק (עדיף עפרון עם מחק בקצה, תבדקו שהמחק לא מורח)

 סטופר

 בקבוק שתייה קטן

 חטיף קטן (לא לפתוח שולחן, אין זמן לזה גם ככה)

בכללי:

 לבוש – זה לא הזמן לדפוק הופעה. תתלבשו נוח. מי שקר לו בד“כ (בנות?) קחו זאת בחשבון ותביאו איתכן לבוש ארוך.

 הגעה – להגיע שעה לפני. זה אומר שכל אחד צריך לגזור זמנים אחורה כולל פקקים חניה וכדומה.

 כיתת הבחינה – נכנסים לאוניברסיטה ומחפשים ישר את כיתת הבחינה. על הדלת אמורה לחכות לכם רשימה שמית של הנבחנים. וודאו ששמכם מופיע שם, לפני השעה המיועדת לא תתאפשר כניסה לכיתה.

 שירותים – אחרי שמצאתם את הכיתה תחפשו את השירותים הכי קרובים כדי שאם יהיה צורך תדעו לאן ללכת.

 זמן ההמתנה לבחינה – נסו להימנע משיחות ודיבורים עם שאר הנבחנים, זה לא עוזר, לא מעניין ולא חשוב. נחמד להסתכל על הכול מהצד, זאת סיטואציה די מצחיקה בסך הכול.

 מיקום בכיתה – עדיף לשבת רחוק מהבוחנים – בקצה האולם למעלה. למרות שהם מצווים להתנהג כדגים בזמן הבחינה, הם בני אדם ואם הם נמצאים קרוב אליכם זה סתם עוד משהו שעלול להוציא אתכם מריכוז. תנסו לשבת רחוק, אם לא מסתדר – זה לא הזמן להראות כמה אתם עקשנים. הציון לא מושפע מהכסא. שימו לב לא לשבת על כסא שמאליים (אלא אם כן אתם שמאליים).

 הבחינה עצמה: ראשית תקבלו דף אליפסות ובו מופיעים שמכם ומספר תעודת הזהות שלכם. וודאו שהכול נכון. אז, תתבקשו למלא את כתובתכם.

לאחר מכן יבקשו מכם להפוך את הדף ולחתום על הצהרה לפיה אתם לא מתכוונים להעתיק שאלות מהבחינה, שאתם מרגישים בטוב וכי אתם האדם שרשום בטופס (ולא הבאתם מישהו שיבחן במקומכם). בשלב הבא הבוחנים יסבירו לכם איך מסמנים תשובות. פשוט תעקבו אחרי מה שאומרים ותבצעו.

אם למדתם באחד על אחד זה הולך להיות בדיוק כמו בסימולציות אז אתם מוכנים לכל מצב! תעבדו כמו שתרגלתם  עם המורה שלכם. אל תאלתרו ואל תנסו דברים חדשים, תעבדו לאט נכון ומסודר.

סוף הבחינה:

בסוף הבחינה הבוחנים יאספו מכם את דף האליפסות ומחברת הבחינה. לאחר מכן הם יבקשו מכם למלא טופס ניתוח סטטיסטי של המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. יהיו שם שאלות כמו “איך התכוננת?” “כמה קיבלת בסימולציות?” “כמה אתה חושב שתקבל?” “מה מידת ההכנסה של ההורים?” “מה אתה רוצה ללמוד?” ועוד כל מיני שאלות סקרים סטנדרטיות. לא חובה לענות אבל בכל מקרה אסור לכם לקום עד שהם אוספים את הטפסים מכולם.

לאחר מכן תוכלו לקום (סוף סוף). ביציאה מן הכיתה יחולקו לכם ספחים עם השם שלכם, תאריך הבחינה וקוד אישי, זהו הקוד שיאפשר לכם לצפות בציון באינטרנט כשבועיים לפני שליחת הציון לדואר. קחו את הספח  קפלו אותו ושימו במקום בטוח (ת.ז. למשל).

נשמח לעזור ולענות על כל שאלה — אפשר לפנות אלינו במייל:
psychometric.gurus@onexone.co.il

בהצלחה!

בחזרה ל – יום המבחן

בחזרה לעמוד המאמרים הראשי בנושאי טיפים לפסיכומטרי