פסיכומטרי המתכונת החדשה

החל ממועד ספטמבר 2012, המבחן הפסיכומטרי הולך להראות קצת אחרת נתחיל בשינוי המרכזי ביותר, ולאחריו נדבר על השינויים המשניים יותר.

החיבור

אז כפי שבטח שמעתם, כל נבחן ייצטרך לכתוב חיבור בבחינה. מדובר בחיבור בו אתם צריכים להביע את עמדתכם בנושא מְסוים אשר יוצג בפניכם.

אין חשיבות לדעה עצמה, אין כאן נכון ולא נכון — המרכז הארצי בודק את יכולתכם להתבטא באופן רהוט מבחינה תכנית ומבחינה לשונית.

היתרון המשמעותי של החלק הזה — אין הפתעות! חלק זה הינו החלק הראשון בבחינה, ולכן — טוב לדעת שלפחות לא תהיו מופתעים ברגעים הראשונים של הבחינה.

יכולת ההתבטאות שלכם היא שתקבע את ציונכם בחלק זה, המהווה 25% מהציון המילולי בבחינה.

אנו באחד על אחד בנינו תכנית לימודים מותאמת בדיוק למה שהמרכז הארצי מחפש — ובנוסף, מדריכיכם, שהועברו הכשרה אינטנסיבית ייקראו 8 חיבורים אותם אתם תכתבו במהלך הקורס.

הנחיות המרכז הארצי עבור מטלת הכתיבה

אחרי שצלחתם את חלק החיבור (30 דק’ ראשונות של הבחינה), המבחן חוזר להיות אמריקאי, כפי שהיה עד היום.

פרקי שאלות רבות ברירה

הפרקים התקצרו ל-20 דקות בלבד (במקום 25 דק’) — אך אל חשש — גם מספר השאלות קוצץ בהתאם.

החלק המילולי עבר את הטרנספורמציה הרצינית ביותר –

אין יותר החלפת אותיות וגם שאלות אוצר המלים בתחילת הפרק ירדו.

הדגש הועבר לחלק ההגיון (שאלות מסוג הסקה קיבלו נפח רב יותר) אנלוגיות אשר נותרו בעינן, השלמת משפטים (3 תרגילים בלבד) והבנת הנקרא — 5 שאלות.

העובדה ששאלות אוצר המלים ירדו מן הפרק לא אומרת כי מותר לזלזל בלמידת המילון — שאלות האנלוגיות יחילו בתוכן מלים גבוהות (כפי שגם היה עד כה) — ולכן מומלץ ביותר ללמוד את המילון.

בנוסף, בנינו את המילון מחדש כך שיתאים בדיוק למבנה הבחינה, עם ביטויים מעשירי חיבור ומלים נרדפות מסודרות לפי נושאים באופן המתאים במיוחד לאנלוגיות.

פרק הכמותי נותר בעינו, פרט לשאלות ה“השוואה הכמותית” — שהולכות להימחק. 20 שאלות ב-20 דקות. פרק האנגלית גם כן נשאר במתוכנת דומה — רק שהוא קוצר באופן מתאים. כל סוגי השאלות נותרו אותו הדבר, אך הכמות שלהן קטנה יותר.

המתכונת אמנם חדשה, אבל אנחנו מוכנים כבר מזמן: צוות פיתוח ההדרכה שלנו עבד בשיתוף פעולה עם גורמים מהאקדמיה ללשון ועם מורות להבעה מהטובות ביותר בארץ  על מנת להתאים את כל חומרי הלימוד והסימולציות לשינויים במבנה הבחינה.

בחזרה לחשוב לדעת!
בחזרה לעמוד הראשי בנושאי טיפים לפסיכומטרי