1.האם עלי לגשת לבחינת הפסיכומטרי ? אני מעוניין ללמוד באוניברסיטה בשנה הבאה…

אם ברצונך ללמוד רפואה או חלק ממקצועות ההנדסה אז בטוח שכן ‚ממוצע הציונים הסופי שעמו יוכלו התלמידים להתקבל לכל פקולטה ייקבע על ידי המוסדות השונים בהתאם לרמת הביקוש. בכל שנה בחודש דצמבר יפרסם כל מוסד אקדמאי את ציוני הסף לפקולטות השונות על סמך תעודת הבגרות בלבד.אם אינכם עומדים בתנאי הקבלה של המוסד שבו אתם רוצים ללמוד, יהיה עליכם לגשת לפסיכומטרי.

2. האם הבחינה הפסיכומטרית תבוטל ?

הייתם רוצים , אבל לא.

במסיבת העיתונאים הדגישה מנכ“לית משרד החינוך מיכל כהן שאין כל עניין לבטל את הבחינה. “הפסיכומטרי יישאר ויהווה הזדמנות לאלה שבשנות התיכון לא יכלו, לא רצו, ומבקשים כעת לשפר את יכולותיהם הלימודיות. על כן השארנו את הבחינה כהזדמנות נוספת”.

3. אם סיימתי תיכון לפני תחילת הרפורמה , האם ציוני הבגרות שלי תקפים ?

כן , הקבלה למוסד אקדמאי ללא חובת פסיכומטרי תתאפשר לכל בוגרי מערכת החינוך בתנאי שאתה עומד בציוני הסף של הבגרויות לאותו החוג  במוסד האקדמאי .

4. מי יוכל להתקבל אוטומטית ללימודים אקדמיים ללא פסיכומטרי ?  

רק חמשת התלמידים המצטיינים בכל תיכון שנמצא ביישובים פריפריאליים( גיאוגרפית וחברתית)

 יתקבלו ללימודים במכללות בלבד באופן אוטומטי וללא פסיכומטרי. שמות בתי הספר שהחלטה זו תהיה תקפה לגביהם עתידים להתפרסם בחודשים הקרובים.

5.אם אני תלמידה מצטיינת ‚עומדת בתנאי הסף אבל יש עוד מועמדים עם ציוני בגרות יותר גבוהים משלי , אצטרך פסיכומטרי ?

כן , כמו היום , אם יש יותר מועמדים לחוג מסויים והביקוש יעלה על ההיצע ‚המועמדים עם ציוני הבגרות הגבוהים יותר יתקבלו ללימודים .

במקרה הזה, הפסיכומטרי יכול לתת יתרון עליהם והזדמנות שנייה לשיפור הממוצע.

6.האם שקלול הבגרויות והפסיכומטרי השתנה ?

ברפורמה החדשה יבוטלו הבונוסים בציוני הבגרות שהיו משוקללים עד כה , אם תלמיד שציוני הבגרות שלו אינם גבוהים מספיק אך הוא ניגש לפסיכומטרי — יהיה שקלול הציונים שלו כמו שנהוג כיום .

7.אם ציוני הבגרות שלי לא גבוהים מספיק ואני לא רוצה לגשת לפסיכומטרי , מה עוד אני יכול לעשות כדי להתקבל למוסד אקדמאי ?

אם ציוני הבגרות שלך אינם עוברים את תנאי הסף , אתה יכול להתחיל במוסד האקדמאי שבו אתה רוצה ללמוד — שנת מכינה. שנת המכינה היא בעצם תחליף לבגרויות , שנה שבה בודקים את יכולת הלמידה האקדמאית שלך ואת הציונים שקיבלת . לאחר השנה , נשקלת הקבלה שלך לחוג במוסד אותו אתה מבקש.אם לא התקבלת –בזבזת שנה ועלות שנת לימוד\ מכינה .

8.האם הרפורמה החדשה תשקף את היכולות שלי כמו הבחינה הפסיכומטרית ?

קשה לדעת , בבחינות הבגרות הרמה היא לא אחידה ומשתנה משנה לשנה , מועד אחד יכול להיות קשה או קל ממועד אחר לעומת הבחינה הפסיכומטרית ששומרת על רמתה לאורך השנים.

עוד הבדל הוא שבמבחני הבגרות יש בעיה של העתקה , ציוני מגן לא שיוויוניים ואילו בבחינה הפסיכומטרית לא